6 sposobów na zbudowanie lojalności klientów w biznesie

W biznesie jednym z najważniejszych czynników sukcesu jest posiadanie lojalnych klientów. Osoby, które powracają do Twojej firmy i polecają ją innym, generują stały i bezpieczny przepływ dochodów. Co zrobić, aby zbudować lojalność klientów w swoim biznesie? Oto sześć skutecznych sposobów.

  1. Zapewnij doskonałą jakość produktów i usług
    Klienci będą zawsze wracać do Twojej firmy, jeśli będą zadowoleni z jakości produktów i usług, które im oferujesz. Dlatego tak ważne jest dbanie o jakość, szczególnie w branżach, w których klient przepłaca za jakość. Daj klientom gwarancje, zamieszczaj pozytywne opinie na stronie internetowej i zachęcaj do wrzucania opinii na forach branżowych.

  2. Stwórz program lojalnościowy
    Programy lojalnościowe są doskonałym sposobem na budowanie wierności klientów. Zaprojektuj system nagród, który zachęci klientów do częstszego korzystania z Twoich usług. Pomyśl o odzwierciedleniu punktów lojalnościowych w formie zniżek na kolejne zakupy. Umożliw klientom zarabianie punktów poprzez pozytywne opinie na stronach internetowych, polecenia firmy znajomym czy zakupy w określonych dniach tygodnia.

  3. Twórz przyjazne połączenia z klientami
    Connie Podesta, autorka książki „10 zasad przyjaznego doradcy”, twierdzi, że budowanie lojalności klienta opiera się na stworzeniu przyjaznego połączenia z klientem. Nie zadowala się on jedynie dobrą jakością produktów czy usług. Chce on, aby firma była elastyczna i zawsze dostępna, aby pomóc im rozwiązać problem. Wysłuchaj ich potrzeb, rozmawiaj na ich poziomie. Pozwól żeby czuli się, jakby byli Twoim priorytetem, tym samym spotęgując zyski.

  4. Bądź wyjątkowy
    Mimo, że twoja firma może spełniać wszystkie oczekiwania klientów, czasami to uczynić nie wystarcza. Lepiej, aby przyciągały swoją oryginalnością- To może być coś, co jest Twoje i wyjątkowe. To może być sposób, w jaki korzystasz z social mediów lub ofert specjalnych, których klienci nie otrzymują nigdzie indziej. Jednocześnie daj klientom do zrozumienia, że są dla ciebie ważni.

  5. Nie ograniczaj się jedynie do korzyści finansowych
    Zapewne słyszałeś już o różnych programach lojalnościowych, których jedyną wartością, jaką oferują klienci są zniżki. Zdaniem niedawno przeprowadzonego badania, już ponad połowa Konsumentów uważa, że zniżki byłyby na nich zadziałanie, by pobudzić do aktywności, jednak to czego słuchaczowi potrzeba to zrozumienie ze strony sprzedawcy, jak i jego potrzeb. Warto także pomyśleć o: specjalnych ofertach, czy dostawie gratis, ale oraz pomocy w znalezieniu rozwiązania w sytuacjach gdzie jest to potrzebne.

  6. ODKRYWAJ POTRZEBY KLIENTA.
    Klienci z reguły nie są w stanie wyrazić dokładnie tego, co chcą, lub czego potrzebują, lub jakie funkcje są dla nich kluczowe. Być może nawet Twoi klienci nie wiedzą, jakie są ich preferencje, a Ty możesz nie zdawać sobie sprawy z tego, że coś ich nie zbiera. Bądź czujny na to, co mówią Twoi klienci i jak korzystają z Twoich produktów i usług. Bądź elastyczny, jeśli coś nie działa i nie bój się wprowadzać zmian, aby dopasować się do potrzeb klientów. Zadaje pytań i słuchaj opowieści swoich klientów, jednocześnie pokazując ich wartość i wagę zaangażowania.

Budowanie lojalności klientów wymaga pracy, ale zapłata w postaci stabilnego i bezpiecznego przepływu dochodów, jest nieoceniona. Śledząc powyższe rady, można stworzyć silną i wytrwałą grupę lojalnych klientów.