Reklama z historią – storytelling jako sposób promocji produktów i usług
Co to jest storytelling i jak działa?
Storytelling to sztuka opowiadania historii, która pomaga w popularyzowaniu i promowaniu różnego rodzaju produktów i usług na rynku. Opowieści wykorzystywane są między innymi w reklamie, aby w pełni oddać emocje związane z danym produktem oraz aby wzbudzić pozytywne emocje u konsumenta. Dzięki umiejętnie prowadzonej fabule, konsument czuje się zainteresowany, zrozumiały i ciekawy marki, która oferuje dany produkt lub usługi.
Jak wykorzystać storytelling w reklamie?
-
Zastanów się nad celem reklamy i grupą docelową
Wszystko zaczyna się od określenia celu reklamy i grupy docelowej. To istotne, ponieważ dobrze prowadzona historia musi przemawiać językiem, którym posługuje się dana grupa odbiorców. -
Stwórz postacie, którymi będziesz się posługiwać
Stworzone postacie mają za zadanie uwiarygodnić historię. Powinny odzwierciedlać potrzeby i pragnienia grupy docelowej, ale też charakteryzować produkty lub usługi, które będą przedmiotem reklamy. -
Wymyśl historię, która będzie opowiadała o marce i produktach
Historia musi być ciekawa oraz przykuwać uwagę, aby konsument zechciał posłuchać. W samym środku muszą znajdować się produkty lub usługi, które mają być reklamowane i stanowić ich integralną część. -
Wykorzystaj emocje
Historia musi dotknąć uczuć potencjalnego klienta – zaczęwszy od potrzeby, poprzez niepewność, kończąc na zadowoleniu z zakupu. Przekonująca opowieść to nie tylko sposób na emocjonalne związywanie klientów z marką, ale też gwarantuje dobre wyniki sprzedażowe. -
Dopasuj formę reklamy do historii
Dobra forma reklamy to ta, która doskonale oddaje treść. Będą to filmiki, fotografie lub książki ze zdjęciami, plakaty, banery, broszury reklamowe i wiele innych form, które z powodzeniem odpowiadają na potrzeby grupy docelowej.
Jakie są korzyści ze stosowania storytellingu w reklamie?
- Storytelling stanowi skuteczny sposób na zaprezentowanie potencjalnych klientów z jednej strony produktu, a z drugiej strony marki, która staje się znacznie bardziej przystępna.
- Służy kształtowaniu wizerunku marki i budowaniu jej autentyczności, co z kolei przekłada się na lepszą pozycję na rynku.
- Skutecznie dotykając emocji, pozwala na budowanie dobrych relacji z klientami oraz na ich większe zaangażowanie w procesie sprzedaży.
- Poprzez storytelling, można budować długoterminowe relacje z klientami, co w przyszłości przynosi owoce w postaci regularnych zakupów i polecenia marki innym.
Podsumowanie
Storytelling to skuteczny sposób na przyciąganie uwagi klientów i zdobycie ich zaufania. Opowiadanie historii pozwala na niepowtarzalny sposób promocji produktów i usług. Stosowanie storytellingu w reklamie stanowi klucz do skutecznego kształtowania wizerunku marki i budowania autentyczności oraz budowania długoterminowych relacji z klientami.