Dziś absolutnie nic nie da się zrealizować bez marketingowych działań w sieci. Na tym polu również dochodzi do najróżniejszych zmian i przeobrażeń. Jednak przez szereg lat istnienia tego zagadnienia jedna rzecz została niezmienna. Chodzi mianowicie o linki zwrotne. Budowanie linków w SEO i ich ilość w dalszym ciągu jest wysoko ocenia przez wyszukiwarki. Warto zatem pochylić się nad tematem, aby w ten sposób wpłynąć na pozycję swojej strony www w sieci. Pomoże nam w tym właśnie wiedza jak budować linki.
W jaki sposób budować linki w SEO?
Tworzenie i wdrażanie strategii linkowania jest nazywane link buildingiem. Jest to metoda polegająca na zdobywaniu linków zwrotnych z innych stron internetowych linków do naszej strony internetowej. To właśnie wspomniane linki są bowiem wysoko cenione przez Google, a więc warto postarać się o nie w możliwie największym stopniu. Jednocześnie warto też pamiętać o tym, że link building jest również formą nawigacji między stronami www. Dlatego też przygotowując je, pamiętajmy nie tylko o wymogach SEO, ale też o użytkownikach danej strony.
Najprościej ujmując, link building to przede wszystkim łączenie nie ze sobą stron internetowych o podobnych charakterze tak, aby roboty wyszukiwarek i odbiorcy strony czerpali z tego profity. Potentat na rynku wyszukiwarek tj. Google „wychodzi z założenia”, że dobrze zoptymalizowana strona www, która ma odhaczone gros czynników rankingowych i jednocześnie wyróżnia się dobrym contentem, a odsyła do innej strony www, to również ta druga witryna może być równie ciekawa. Bywają też przypadki takie, że dominuje znaczna ilość odnośników o małej wartości prowadzących do docelowej witryny. W tym przypadku roboty wyszukiwarek mogą z kolei obniżać jej ranking domeny. Na tym nie koniec, bo w naprawdę ekstremalnych przypadkach może dojść do nałożenia filtru. Tym samym chcąc osiągnąć sukces, trzeba ilość linków wyśrodkować w stosunku jakości.
Podsumowanie faktów na temat link buildingu
Budowanie linków w SEO o dużej wartości z zewnętrznych stron nie jest łatwym zadanie. Jednak z pomoc profesjonalnych firm SEO / SEM mających zasoby i możliwości do budowania odpowiednio mocnej strategii linkowania pozwala wesprzeć pozycjonowanie. Oczywiście nie można skupić się tylko na kreacji linków, ale też na późniejszym ich utrzymywanie.